Hittehund´s Hanna, en julsaga



Text: Christine Leijd

Jag hoppas att ni alla ha en skön julhelg. Själv unnar jag mig några lediga dagar efter minst sagt en intensiv tid innan julafton.

En kort tid innan jul blev beardedcollien Hanna aktuell genom Hittehund, och det brådskade. Jag hade tre personer jag kom att tänka på omgående som känner rasen och som jag trodde kunde vara bra för Hanna. Den främste i ledet var Dennis, Zingos husse. Dennis har ju haft bearded collie innan han fick Zingo genom Hittehund för tre år sedan. Dock var Zingos rädslor och aversion mot andra hundar något som kunde stå i vägen.





Dennis åkte med kort varsel till Östergötland 60 mil tor för att hämta Hanna.
Zingo fick hos Dennis mamma, och så flyttade Hanna in.



Just nu vänjs hundarna vid varandra i lugn och ro på neutral mark ute,



Något som går förvånandsvärt bra. Zingo som med sina rädslor för andra vovvar saknar hundkompisar helt, och Hanna som på kort tid fått vandra mellan flera olika hem.... börjar finna varandra, och kunna dela på en lugn trygg husse! Vi hoppas det fortsätter lika bra....

Kommentarer
Postat av: bitte

Åh va härligt om det kan fungera med Zingo o Hanna..Älskar "berdisar"..Håller tummarna för er..Lycka till!

2009-12-26 @ 19:42:45
Postat av: bitte

2009-12-26 @ 19:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0