Besök på Grantorp i söndags!




Text: Christine Leijd

Sassas nya husse Olle skulle tillsammans med sin son Sebastian på ett 50-årskalas i trakterna här, och ringde någon vecka innan för att varsko sin ankomst. Jag var nyfiken på Sassas utveckling eftersom det är en mycket speciell hund.




Bilden som växte fram under besöket var en mjukare, gladare och mer lekfull och balanserad Sassa än när jag träffade henne innan hon flyttade till Olle. Hon var mjukare i blicken och intrycket av en halvtam vild varg hade ersatts av en mer fokuserad hussetokig hund som följde Olles minsta vink.




Mina egna hundar var inte med eftersom Sassa kan vara lite för direkt på i sitt hundspråk, och själv hade jag migrän som låg över hela pannan, vilket gjorde att jag även kräktes tre gånger under vår träff, men träffas, det skulle vi! :) Olle gav mig en väldigt trevlig present, två t-shirts med schäfermotiv som han sålt i sin nu nedlagda hundbutik. Jag misstänker starkt att han i utbyte fick med sig min maginfluensa. Men till mitt försvar, jag trodde att det "bara" var migrän, inte att jag redan till kvällen skulle ligga nere för räkning och kräkas med hög feber. Det är anledningen till att hemsidan uppdaterats sporadiskt, det tar på krafterna att vara sjuk. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0