Hittehund´s Sassa kommer på besök



Fick ett trevligt samtal idag från Hittehund´s Sassas nya husse Olle. När vi talades vid i vintras berättade han att han hade lite anknytning till mina trakter, och att han skulle höra av sig när han fick vägarna förbi. Nu kommer han få "vägarna förbi" 18 juli då han var bjuden på ett 50-årsfirande i grannbyn, och passar på att åka hit först med Sassa.

För mig personligen blir det väldigt intressant eftersom Sassa var en mycket ovanlig grå schäfer. När hennes förra familj var här och jag skule lära känna henne för att beskriva henne till vår hemsida var det den enda hund under 9 år som jag under en hel dag inte lyckats få ett tillräckligt djupt intryck av för att kunna berätta hur jag upplevde henne. Mina egna hundar var livrädda för Sassa då hon hade ett hundspråk som kuchade dem totalt.

En vacker hund, som en stålgrå varg.

Jag är glad över att Olle gör sig besväret att åka hit så jag får återse Sassa och se hur hon har formats om i sin nya miljö med sin nya husse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0