Dvärgpinscher på väntelistan...


Foto: Copyright Therese Dahl

Text: Christine Leijd

Ett flertal hundar är på vår väntelista. Denna lilla kille står på tur att utredas... och jag väntar med spänd iver på nytagna bilder från den hundfotograf som kommer fota honom i Stockholm om några veckor, och en längre djupintervju med matte.

Blicken intresserar mig. Jag tror att jag aldrig kommer bli mätt på alla olika hundöden som passerar vår verksamhet. Alla är de olika individer med olika behov. Och hela tiden väntar vi på just "det" hemmet, som inte bara vill ha "en dvärgpinscher" utan som sätter sig in i hundens personlighet, historia, och som ser den nuvarande ägaren som en resurs genom omplaceringen. Culto vill jag lägga ned tid på. I sommar kommer inte Hittehund ha ett sommaruppehåll som under förra sommaren. Om inget oväntat händer mina egna hundar ska jag engagera mig för andras hundar under hela sommaren förutom två veckor i slutet av augusti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0