Hälsning från Hittehund´s Ebba!



"Ebba och jag har det bara bra. Hon går som en ängel i kopplet och jag får mycket beröm för henne. Vi har hittat ett par hundar som hon har lekt med lite grann men det finns så få ställen där man kan släppa dem lösa i Trollhättan tyvärr. Ebba har börjat slappna av så det fungerar att hon får vara lös inemellan. Hon kommer fint när jag kallar på henne medan andra har större bekymmer med att släppa sina hundar. Hon lekte med en golden på 2 år vars matte hade honom i kort koppel och Ebba försökte få honom att jaga sig på alla vis och till slut så tittade hon på hundens matte som för att säga: släpp honom då så vi kan ha lite roligt.
 
Idag har vi varit på massagekurs i Velanda. Det var 4 hundar som gick kursen (3 tikar och en fd hanne). Det gick helt lysande. Alla hundarna slappnade av och njöt. Efteråt gick jag en bit i skogen och Ebba hittade naturligtvis ett dike med lite fukt i botten så hon plöjde fram i det och hade jätteskoj. Så det fick bli dusch på magen och benen hemma och det var visst inte lika roligt men allt går med lite övertalning.
 
Jag har klippt klorna på henne 2 gånger (pyttelite båda gångerna) och det går bra när hon märker att jag inte ger upp. Hon är lite ängslig men låter mig hållas.
 
Igår var vi i stan och promenerade när brandbilarna började tjuta och fara omkring. Då blev hon väldigt rädd och gnällde och skällde och ville gå hem men hon fick sitta kvar tills de hade försvunnit och sedan gjorde vi lite övningar med godis och beröm och nästa gång jag gick förbi platsen så reagerade hon inte alls. När vi hör sirenerna här hemma så blir hon inte lika rädd. Hon verkar tryggare nära hemmet."
 
Hälsningar Lena

Kommentarer
Postat av: Suz

Åh vad glad jag blev av att läsa att det går så bra för Ebba.

Vi saknar henne så men det känns bra att veta att hon har det fint.

Här hemma hänger en valpbild på henne. Jag får bittert ångra för resten av mitt liv att jag överlät henne på hennes fd husse (min fd sambo). Men som skrivet, det glädjer mig enormt att hon har det bra idag!



Mvh

Ebbas fd matte Suzanne

2010-07-02 @ 12:16:06
URL: http://susenknopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0