Hittehund´s Suzy!



Ett långt härligt och utförligt mail ifrån Hittehund´s Suzys matte Lotta ligger i min inkorg. Under de senaste veckorna har hundarna som behöver hem varit i fokus, men nu under hösten är det dags för en återblick på de hundar som är utplacerade.
Det är också den bästa delen av arbetet ska ni veta. Suzy har nu hunnit att bli hela 11,5 år gammal!

Som Lotta berättar:
"Vi har det så gott tillsammans jag och Suzy. Tillbringar så mycket tid vi kan tillsammans för det är då vi båda trivs allra bäst. Vi har ju alltid läst av varandra väldigt bra redan från allra första början men nu när vi har bott ihop i ca 6 år så har vi ju kommit till en punkt där vi kommunicerar sådär nästan helt utan kommandon och ljud. Vi bara är såååååå synkroniserade... Ja, jag vet att du förstår. Det är ju som du och Sascha. En favoritstund vi har tillsammans nu när det är vår/sommar är på helgen efter morgonpromenaden om det är fint väder så slår vi oss ner på trappan och bara sitter där tillsammans. Jag har mina nojjor ibland när jag tänker på att den tiden en dag tar slut men i det stora hela så bara njuter jag och lever i nuet. Blir hon inte sjuk kan jag ju få ha henne flera år till. Oavsett hur kort eller lång tid vi har tillsammans så är det ett av mina absolut klokaste beslut när jag följde min magkänsla och gav Suzy ett nytt hem."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0