Två whippetpojkar



Text: Christine Leijd

Att passivitetsträna en valp, och lyckas! Vilken talande bild!

När jag träffade Sanna och hennes sambo Torbjörn för första gången, då tänkte jag rätt snabbt att här skulle jag vilja placera en hund. Så blev det inte. Efter att de med alla krafter, och med allt tålamod och kärlek i världen försökt rehabilitera en importerad greyhound under enormt lång tid, startade de med ett oskrivet kort, en liten valp. Som har fått allt, och lite till.

Hittehund fick dem inte till hundägare, dock är de hjälpsamma vid punktinsatser, och Sanna videofilmar gärna hundar som ska placeras, och hennes sambo är en superduktig fotograf. Imorgon ska Sanna träffa två whippethanar som ev kommer omplaceras genom Hittehund. Och när jag gick in på Sannas hemsida hittade jag den här smarta bilden, som jag tycker är ett föredöme både för valpägare och för den som behöver sitta i fred med en omplaceringhund under omskolning.

Sätta upp en skylt! Klokt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0