Hittehund´s Neo har fått hem!

(Martin och Hittehund´s Gorm)

Hittehund´s Neo har fått hem!
Det har gått lite snabbt beroende på att hans matte behövde lämna ifrån sig Neo, och Martin som för två månader sedan mist Hittehund´s Gorm av sjukdom visste inte om han var redo för en ny hund. Men beslutet var självklart efter att ha fått bo med Neo under några dagar och fått se hur fint han anpassade sig.
Martin var med första gången vi träffade Neo för att diskutera en omplacering, och ömsesidigt tycke uppstod på en gång. Nu har Neo bott in sig sedan i söndags, fungerar allt bättre med katter, och håller fint sams och leker med de två seniorhundflickorna.
Martin vill gå freestylekurs med Neo, till hiphopmusik, och hans privatlärare blir hundpsykologen Carina Persson.
Neo kom med mycket färdigheter och Martin hade egentligen planerat för en liten amstaffvalp från en bra kennel, men ödet ville att hans nya hund skulle bli en omplaceringshund istället, då den kom raka vägen in i våra hjärtan.
Neos nya matte heter Christine, och grundade Hittehund för 10 år sedan.

Kommentarer
Postat av: stina

härligt hälsar stina, matte till neos kompisar :)

2010-07-30 @ 08:46:45
Postat av: Andrea

Hoppas Neo fortfarande är världens finaste och att Martin och du får uppleva lika stor lycka som han gav mig....saknaden är lika stor och han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta:) Jag väntar ett tag till med att hälsa på...ännu jobbigt för mig och jag vill bara att han och ni ska ha det bra. Tänkte även när jag är på fötter igen och allt rullar på erbjuda min hjälp där min kunskap kan tänkas komma till pass. Jag tackar min skapare varje dag att just du och Martin fick ta hand om "min bäbis"......Endast Cesar Milan hade kanske kunnat varit ett alternativ :D men jag tror ändå Neo hade valt er /många kramar Andrea

2010-11-05 @ 17:54:58
URL: http://andrealo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0