Hembesök hos Hittehund´s Vida

Text och bild: Lena-Maria Lundberg

Efter att all snö som varit här nere i Skåne hade smält undan så tog jag bilen och körde mot Sjöbo.
Jag skulle göra ett hembesök hos Vida´s nya familj. De hade i lugn och ro lärt känna vida genom flera besök och promenader tillsammans. Vidas förra ägare hade omtänksamt kört ändå från Blekinge upp till Christine i Bergslagen för att Christine skulle lära känna Vida inför sin omplacering.



Jag möttes av en svansviftande skällande tjej, som gärna ville bli klappad.
Och så otroligt mjuk hon är, Har faktiskt aldrig känt en så mjuk dalamtiner, Jag brukar tycka att det är så hårda och stickiga hårstrån. Vidas päls är som sammet.
Men skulle inte Vidas päls vara bra så skulle ingens. Vidas matte har full koll på näringsämne och vitaminer och mineraler och ser till så att både hon och deras katter får det bästa.



Vi gick en runda och Vida sprang lös så gott som hela rundan.
Glatt sprang hon ut på fältet för at nosa efter kaniner men kom snabbt tillbaka och sökte aktivt kontakt. En godisbit från husse hjälpte också till.



Vi tog en fika när vi kom hem, Vida la sig under bordet och somnade, Hon är en lugn och trygg hund.
Som får massor av kärlek.
Jag kände det som om hon var lite besvärad av att ha mig där, hon tittade lite under lugg, som om hon sa att - vad ska du här och göra.

För Vida har hittat en toppenhem och hon tänker inte flytta därifrån, det sa hon tydligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0