Träningsmetoder




Inom Hittehund är vi inga fan av Cecar Milan eller Hundcochen eller andra självutnämnda hundexperter utan hundutbildning bakom.
Jag blir både glad och rörd när jag ser Sackos fostermatte Charlottes videoklipp på hon på ett för hunden riktigt och rättvist sätt torkar av leriga tassar utan "ledarskap" i negativ bemärkelse utan i positiv ton.
I det hem Sacko provobodde i under några veckor blev han tyvärr nedlagd på sidan och befanns bitsk och utåtagerande när man skulle torka av hans tassar. Allt handlar inte alltid om hundarnas agerande, utan hur vi människor påvkerkar och vägleder dem genom mjuk guidning...
Tack Charlotte för att du finns!

Kommentarer
Postat av: Charlotte och Sacko

Sacko skriver: Jag är en busig och väldigt lekfull hund! Att lekfullt torka tassarna var väll ingenting! Bus och lek kan aldrig och har aldrig förknippats med något läskigt i mitt liv. Inte kan väll tassar som ska torkas vara speciellt farligt när det är något lekfullt. Jag speglar min omgivning. Tuffhet mot tuffhet, busighet med busighet. Min fostermatte säger ofta att "våld föder våld".

Charlotte skriver: Tack för dem orden!! Dem värmde verkligen!

2010-05-02 @ 05:47:56
Postat av: bitte



Härliga Charlotte och goa Sacko...vilket ljuvligt par ni är.



kram till er båda



Bitte

2010-05-04 @ 09:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0