Utbränd men nystartad



Text: Christine Leijd

Som grundare och volontärt arbetandes de senaste 9 åren inom Hittehund är det ofta tidsbrist, iallafall när man kombinerar verksamheten med ett heltidsarbete, och egna djur.
Jag gjorde det för fem år sedan, och lovade då mig själv att se varningstecknen för att inte göra om gångna misstag, men ack, så var det inte.

Tvärtom när jag tyckte det gick som bäst, och arbetade som en galärslav för att försörja Hittehund, taxerade för nästan 500.000 år 2009, pengar som var nödvändiga eftersom min egen hund Gorm varit så fruktansvärt sjuk och fortsättningsvis kostar 3000 kr i månaden att hålla smärtfri. Men jag har jobbade så mycket övertid och alla helger, och samtidigt pressat in till sista andetaget Hittehund....

Det är inget att hyckla om, Jag försvann i 4 veckor för att få sjukhusvård och lära mig att fördela om timmarna en smula.

I samma veva tog min sambo rodret och jag bor numera i Stockholm, hos honom, och hönsen har fått ett bra hem hos Hittehunds Pysen, de av våra katter som gillar att bo här bor här, och de andra som är födda på landet omplaceras lantligt. Vildkatten Fritz fortsätter att matas och har nu ett helt tomt hus att bo i .. :)

Jag kommer ägna maj och juni år det bästa jag vet, att få följa upp utplacerade hundar i Stockholm. Under min sjukskrivning kommer vi inte ta in nya hundar för omplacering. För att underlätta för mig har underbara Lenamaria, som även körde från Skåne för att hämta min hund Lycka och alla mina höns, och tillbaka, ställt upp som tillfällig matte åt Lycka. Hon har även dragit ett stort lass inom Hittehund under min frånvaro. Bo och Britt som skickade blommorna som jag nu ska göra eterneller av är också guld värda för all uppmuntran. Bo är vår äldsta medarbetare och mycket aktiv inom vår verksamhet vilket vi alla kan vara glada för.

Om det är något mail jag glömt att besvara, ett telefonsamtal jag inte returnerat, så har det sin förklaring. Sök mig nu igen! Och om du har lust med en hundpromenad i Stockholm, hör av dig mer än gärna! Jag vill veta hur alla våra hundar mår!

För att krypa till korset totalt, ja, ja, ja vi kommer bilda en förening för att jag ska slippa alla merkostnader ur egen ficka för varje hund och för att få en stabilitet i verksamheten med fler ansvarsposter. Det inom det snaraste, och föreningen kommer heta Föreningen Omplaceringshund.

Christine

Kommentarer
Postat av: Alf Eriksson

Var rädd om dig,ta det lugnt óch se att världen inte går under för det. Du behöver inte göra allt själv. Kan jag hjälpa till?

Chippe hälsar så gott han kan också.

2010-05-04 @ 23:44:04
Postat av: Anette



Var rädd om dig!

Fyra veckor för att återhämta sig låter lite, men vad vet jag?

För mig har det tagit år, men det är en annan historia.

Har ju följt din blogg i många år nu när jag själv har "återhämtat" mig och har verkligen undrat många gånger hur du orkar.

Ha det bra!

2010-05-05 @ 07:30:20
Postat av: Lasse&Pysen

Krya på dig. Pysen tyckte att hönsen var goda men att tuppen var seg. Du får höra av dig när du flyttar tillbaka så att du kan få tillbaka dina vackra höns, de är alldeles för fina för att bo i en loge.

2010-05-05 @ 20:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0