Vårkänslor hos Sacko!

Efter en lång och kall vinter verkar våren ha kommit! Sacko är en viking som ger sig ut vilket väder eller årstid det än är, men vårens ankomst märk ändå tydligt på Sacko!
Han är full av liv och bus! När han får chansen att springa lös far han i full galopp för att "springa in våren" likt Ronja Rövardotter som gör sitt speciella "vårskrik".
Sacko möter våren full med energi, livsvilja och lekfullhet. Det är så här jag älskar att se Sacko. Fri, glad, busig och så livsglad att man bländas av hans enorma vilja att leva, precis här och nu.


Sacko är en guldgosse! En guldgosse som njuter till max av att leva och finnas till. Det är stunder som dessa, som gör att man påminns om det värdefulla i att vara fosterhem. Mitt hjärta fylls av värme och stolthet över Sacko, stunder som dessa. Stunder där Sacko är så lycklig att han inte vet vart han ska ta vägen. Där han full med energi galopperar i full fart över gräsmattorna för att flämtande komma tillbaka till mig, sätta sig framför mig  med ögon som lyser av lycka! Det är svårt att beskriva. Man måste se det med egna ögon. Man måste se denna tokglada hund som lever upp ibland så pass mycket att jag ibland undrar om han aldrig sett livet innan.
Våren medför ny energi, nya dofter och livsglädje till max för Sacko.
Jag värdesätter varje dag jag får tillsammans med Sacko. Jag värdesätter honom lite extra just för att hans framtid är någon annans.
Jag är glad över att ha fått dela en del av livet med en hund som Sacko. Någon annan får hans framtid, jag får en del av hans bakgrund och dåtid. Det är lika värdefullt vilket man än får. Sacko, han är bara glad över livet, att få leva och vara just Sacko! Det gör honom nyfiken och tillsammans med allt nytt som nu föds kanske även Sacko kommer få fortsätta växa hos hans egna fanilj, vem det nu blir. Sacko är redo! Jag är redo! Nu väntar vi  på att just en Sackofamilj ska dyka upp. En människa som älskar Sacko just för att han är Sacko och ingen annan!

Halsbandet Sacko bär är donerat av: Diana Lockner

Text och foto: Charlotte (med en viss inverkan och hjälp av Sacko)

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej där Charlotte du skriver så fint och berättar om goa Sacko!

2010-05-22 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0