Hembesök hos Hittehund´s Turbo!

Text och bild: Bo Svensson
Söndagen den 22 augusti for jag och min fru till Malmö för att träffa hunden Turbo som bor i ett trevligt
radhusområde strax utanför Malmö hos familjen Nyström.
Söndagen den 22 augusti for jag och min fru till Malmö för att träffa hunden Turbo som bor i ett trevligt
radhusområde strax utanför Malmö hos familjen Nyström.
Vi möttes utanför radhuset och fick en trevlig promenad tillsammans där även min egen lilla dansksvenska gårdshund Jida fick följa med.
Matte berättade att Turbo hade samma vana som Jida nämligen att ligga under täcket när han skulle sova.
Något intresse för Jida visade inte Turbo utan det var pomenaden som var viktig för honom.
Turbos matte berättade vidare att de tog promenader tillsammans med andra hundar och hundägare till ett stort grönområde i närheten                                               som vi tyvärr inta hann se för åskan mullrade och ett oväder kom. Detta gillade inte Turbo.
Turbo är en lugn och harmonisk kille och tycks trivas i sin familj.
Hälsningar
Bosse
Vi möttes utanför radhuset och fick en trevlig promenad tillsammans där även min egen lilla dansksvenska gårdshund Jida fick följa med.
Matte berättade att Turbo hade samma vana som Jida nämligen att ligga under täcket när han skulle sova.
Något intresse för Jida visade inte Turbo utan det var promenaden som var viktig för honom.
Turbos matte berättade vidare att de tog promenader tillsammans med andra hundar och hundägare till ett stort grönområde i närheten som vi tyvärr inta hann se för åskan mullrade och ett oväder kom. Detta gillade inte Turbo.
Turbo är en lugn och harmonisk kille och tycks trivas i sin familj.
Hälsningar
Bosse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0