Hembesök hos Hittehund`s Sacko

Text och bild: Charlotte, fd fostermatte
 
Efter nästan exakt ett år var det dags för att få träffa Sacko i sitt nya hem. Tillsammans med Lena Magnusson åkte vi med glädje och pirr i magen till Sacko, men  redan innan så trygga i att han har det bra. Det visste vi redan!
 
Hittehunds mest svårplacerade hund! Var det denna guldgosse? Denna charmiga livsglada och lite naiva hund!? 
 
Jag möttes direkt av en förvånad Sacko som inte förstod vad jag gjorde där. Inte förren jag bjöd upp till en busstund släppte Sacko sin förvåning och visade upp sitt rätta jag, brummandes, med svansen viftandes, med en ivrig kropp som for runt mig och sedan kom pussarna i mängder! 
Jag tänkte innan att kanske skulle jag få se en ny sida av Sacko, en positiv sida men inte exakt samma Sacko som bott hos mig. Det visade sig att jag hade fel. I hans hem fanns ingen prestige i att Sacko skulle göra på något speciellt sätt, vara någon som han inte var. Sacko fick vara Sacko fullt ut och det kändes som en bra bekräftelse att få se. Sacko sökte efter ett hem där han skulle få fortsätta blomma ut, känna sig värdefull och uppskattad för den guldgosse han var redan. Han är en äldre hund som inte behövdes formas om utan skulle bara få vara Sacko. Det får han verkligen i denna underbara familj som Sacko trivs enormt bra tillsammans med. På landet, tillsammans med 6st katter, en hel tomt som han kan springa ut och in ifrån när han vill, med en matte som är hemma hela dagarna. Sacko lever livet!
 
 
Familjen, Sacko, jag och Lena satt i Sackos! soffa och fikade och pratade. Sacko var medelpunkten och samtalsämnena handlade mycket om honom. Glada berättelser om vad Sacko hittar på om dagarna, vilka promenader han brukar gå, vilka hundar han möter och gillar, den nya katten som Sacko tar hand om, hos vem han gillar att sova i samma säng med, rutiner kring promendrundor m.m
I denna träff var Sacko medelpunkten men jag kände tydligt att Sacko är medelpunkten till vardags också, varje dag! Sacko är uppskattad och älskad av både hans matte och husse men även av deras bekanta.
 
 
Under alla år som Sacko bodde i fosterfamiljen har tvekan OM han ska hitta hem varit större vissa dagar och mindre andra, men tvekan har hela tiden funnits. Tills den dagen då Hittehund hittade hans familj och familjen hittade Sacko och det blev så rätt!
Underbara tokiga guldgossen Sacko, detta är du värd! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bitte

Åh va härligt att få se/läsa om goa Sacko.Har följt honom så länge.
Tack för att jag fick se/läsa detta.

kram till dej goa Sacko

2012-11-11 @ 13:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0