Hälsning från Hittehund´s Chicco!

Hej Hittehund!

Här kommer en hälsning från Chicco med familj, jag har nu bott hos min ”nya familj” i tre år. Jag har lärt mig massor med nya saker och även tagit bort saker som jag hade för mig. Min familj tyckte det var olater. Det bästa jag vet är att gå långa promenader i skogen och lösa problem som familj har gjort åt mig. Men även att mysa med dem i soffan eller i min säng”. Numera är jag inte så rädd för folk, de kan vara riktigt trevliga när jag har fått lära känna dem. När min familj jobbar och är i skolan så är jag hos ”mormor”, det tycker jag är roligt, massor med nya lukter där hon bor. Men bäst är hemma där jag har min familj, min katt Wille och min trädgård som jag måste vakta från fåglar och andra inkräktare.

Med vänlig hälsning Chicco.

Under de här tre åren som vi har haft Chicco så har han förändrats väldigt mycket. Chicco har blivit lugnare och säkrare med sin omgivning. Det tog ett tag innan han kunde acceptera vänner som kom hem till oss, men nu funkar det bra. Chicco är numera en lugn och harmonisk familjehund som har anpassat sig väldigt bra i vår familj. Det finns fortfarande saker som vi tränar på, t ex hundar som kommer fort fram, otäckt. Människor som kommer snabbt mot honom, blir han rädd för. Då talar jag om för dem att man inte kan göra så mot honom, han är reserverad. Man måste förtjäna hans vänskap och det tar tid innan han känner förtroende för folk. Men de han känner älskar han och talar om det ”pratar”. Han är vår älskade hund.

Med vänlig hälsning Carina Saikkonen  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0