Bildhälsning från Hittehund´s Apollo från matte Agneta


Hej..lite bilder och lite om Apollo.

Ett litet charmtroll som charmar alla, får stora gubbar att ställa sig på knä och klappa honom.
Nu bryr han sig inte så mycket i besökare..går fram och nosar sedan inget mer men det är klart att han går tillbaka när dom ligger på knä och då viftar han glatt på svansen och hela kroppen.
Från tidiga morgon till kvällen ligger han ute på gården med en hög leksaker som han hittar över allt, dessa bär han omkring och plockar med.
Men samlar alltid ihop dom till en hög framför trappen.

Efter frukost och jag fått mitt kaffe på trappen går vi till hönsen..det går bra bara jag håller ett öga på honom för kommer han för nära en höna och hon flaxar iväg då vill han gärna efter men stannar direkt när jag säger ifrån.
Jag behöver aldrig höja rösten..bra prata normalt så lyder han..humm..utom när han fått fart på en katt..då lyssnar han inte. Vi jobbar på det.

Sedan blir det hästarnas tur..dom har han slutat skälla på dom och går gärna fram och är nära dom.
Timmy han ligger kvar på trappen, han är inte lika morgonpigg.
Vi kör in lite ved och han följer med på allt jag gör..rensar jag rabatten ..är han hjälpsam och gräver med..lite för djupt bara men det är ju inte lätt att veta för en hund.
Sedan blir det vila i skuggan..tills han tycker att nu vill jag leka och ger sig på Timmy och så är leken igång. Bra då kanske han blir av med några kilon.
Vi är mycket ute och promenerar..går bra att gå med honom i koppel och ha honom lös..kommer direkt om jag ropar in honom.

Även Bengt har börjat med promenader..han brukar ta en hund i taget..för han vill lära Apollo uppföra sig i skogen och att man ska kunna ta bara en hund.
Han har varit hundförare för jakthundar för länge sedan..
Bengt är väldigt förtjust i Apollo,tycker han är underbar och lättlärd.
Det går jättebra med kattungarna och dom stora katterna börjar acceptera honom.
Särskilt glada är dom när Apollo piper tidigt på morgonen och väcker mig, jag tror han vill ut och kissa..nä då det är katten som ska in..han vill inte gå ut ..utan nöjd går han och lägger sig igen.

Vi är så lyckliga över Apollo..han ger oss så mycket glädje och många skratt..vi kan inte hitta något som är negativt hos honom.
En mjuk hund som kräver mjukhet..inte feg..nyfiken på allt..utom fåren som var lita läskiga men får han träffa dom flera gånger så går det över.
Följsam och mycket trevlig..han kräver sysselsättning och han är bra att hitta på själv,bara han få vara ute och det är han här.

Vi åker båt..leker i vattnet..gör gårdens sysslor tillsammans..övar att åka bil. Han blir åksjuk om det är långa sträckor..Hoppar gärna in i bilen så han är inte rädd.
Mötte en kvinna när vi var på promenad hon sa -titta på dom vilken harmoni som ni fått en tillbaka som fattas i er flock.
Så känns det också.
Kramar Agneta Apollo och Timmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0