Videohälsning från Hittehund´s Boris!

 

Text: Christine Leijd

8 december 2007 bloggade jag om Hittehund´s Boris, som Tuali, hundinstruktör på egna företaget Hundoptimist räddade livet på genom att sätta Boris dåvarande ägare i kontakt med Hittehund. De träffades av en händelse i väntrummet hos veterinären där Boris väntade på avlivning genom olyckliga omständigheter. En fantastisk hund! Nu har Boris vuxit in i sin nya familj i Umeå sedan 1,5 år och för en kort tid sedan fick jag den här fina fartiga videon på Boris i norra Sveriges snö!

Hans familj berättar följande:

"Hej!
Skickar en hälsning från Boris (LA Boris)

Allt är OK. Boris är mycket duktig och läraktig. Väldigt trofast. Han 
håller sig alltid i närheten. Kommer direkt om jag ropar på honom.
Är det inget på gång så ligger han gärna och vilar. Är dock lätt 
mycket lätt att få fart på. Han behöver få springa av sig dagligen. Är 
mycket förtjust i snö, vilket vi har gott om. Vi har upptäckt att han 
har en mycket bra väderkorn. Han är fenomenal på att söka rätt på saker.

Hoppas allt är väl
Med vänliga Hälsningar"
Stig o Elisabeth från Umeå

Kommentarer
Postat av: Tuali

Åh va fint det har blivit för honom. Fina Boris. Jag börjar nästan gråta (eller jag har faktiskt tårar i ögonen) när jag tänker på hans husse i väntrummet och på hur han kämpade sen! Härligt!

2009-05-03 @ 10:12:20
URL: http://www.hundoptimist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0