Sista semesterdagen tillända



Text: Christine Leijd
Nu är det måndag, och semesterveckorna för mig är slut. Finito. Fosterhunden Wilma är kvar på Grantorp och är vänlig mot de två kaninerna som flyttat in.
Det är svårt för oss att ha fasta telefontider under sommaren. Många undrar när exakt man är inne, men som för många andra hundägare styr vädret min egen fritid. Man tar varje chans till uppehåll att vara utomhus sommartid, och det blir ohållbart att hålla vissa fasta telefontider då all nederbörd ställer till det lite i vardagen.

Jag har ingen bra lösning på problemet. Problemet har kvarstått under de 9 år Hittehund funnits. Mitt enda svar är: Maila i första hand, ring tills jag svarar i andra hand.

Jag skulle önska mig en arbetslös växeltelefonist som varje vardag 9-15 vill arbeta ideellt för Hittehund och ta emot exakt varje samtal. Men jag känner ingen sådan. Gör du? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0