Hembesök hos Hittehund´s Chicco

Text och bild: Agneta Damberg


Igår var jag och träffade Chicco hos Carina.

Jag blev så glad och lite förvånad när han kom fram och tryckte sig
intill mig! Från början var det ju en ganska osäker hund. Han har
fortfarande lite svårt för män och barn, men det är mycket bättre!


Chicco gick på agillity och vardagslydnadskurs hos mig förra
sommaren/hösten. I sommar kommer han att gå kantarellsök här, det ska
bli kul att se vad han tycker om det!

Chicco är lite egen, jag tror att det ligger lite i rasen. Han är
väldigt lyhörd och duktig och jobbar gärna när han får belöning. Men
ibland tycker han att det räcker med träning och då är det så! På
agilityn tyckte han att det var kul en stund, men rätt som det var så
gick han iväg!


Han vill helst vara med matte Carina. De andra i familjen "duger" när
hon jobbar. Men det syns att han har valt ut henne!


Chicco hade svårt för andra hundar när han kom till Carina. Han gjorde
utfall och hade faktiskt lite konstigt språk. Nu har han några hundar
som han träffar och som han fungerar ganska bra med.

Fysiskt har han ändrat sig mycket. Han har lagt på sig och fått
muskler. Just nu har han lite längre päls, vilket Carina märkte var
positivt när det regnar. Förut frös han och ville inte inte gå ut i
regn, men nu går det bra!


Elionore som var Chiccos förra matte har varit och hälsat på 2 gånger.
En gång strax efter att han flyttat till Carina och en gång nyligen.
Jag hoppas och tror att hon ser att vovven trivs!

Agneta Damberg
www.angdalen.se

Kommentarer
Postat av: bitte

Åh vilken goding -- så jättefin.

2010-06-08 @ 18:11:06
Postat av: Idas matte Annika

Ja, fantastiskt vacker vovve!!!

2010-06-10 @ 21:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0