Millas utveckling hos KG o Ulla!



Text: Christine Leijd

Camilla som nu kallas Milla har haft tur i livet. När hennes gamla husse dog blev parets hundar för mycket för matten. Millas mamma Martine finns fortfarande för omplacering genom Hittehund, men tyvärr utan någon som helst respons.
Martine har haft flera blandraskullar, och skulle nog må gott av att slippa det fortsättningsvis och bara få vara i centrum för uppmärksamheten själv...





När Milla flyttade till en Stockholmsförort blev det en helt ny tillvaro. Milla var det stort intresse kring, men väldigt tidigt hörde KG och Ulla av sig, och det kände jag mig mycket trygg med. Deras förra hund genom Hittehund. cockern Milton, är nu bortgången, och de var äntligen redo för en ny fyrbent kamrat.




Milla har nu många lekkompisar och trivs jättebra. I sommar ska de åka på semester till KGs 85åriga mamma i Finland, så rabiesvaccination så Milla kan resa mellan länderna påbörjades omgående då hon inkluderades i resplanerna.. :)




KG jobbar på att lära Milla att gå "fot". Hon går fint i kopplet och är lyhörd, men de behöver jobba på just "fot", vilket nog inte blir alltför komplicerat. KG och Ulla fick ett krav från mitt hål när de övertog Milla, att de MÅSTE komma hit till Bergslagen och hälsa på. Ulla tror att de ska kunna vara så listiga att de skjuter på besöket till svampsäsongen då hon är en svampfantast och vill åt kantarellerna. Men jag lockade KG med att jag kan ge första instruktioner i blodspårsläggning. Så när det är barmark igen, hoppas jag få träffa dem, alla tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0