Carina Persson Hundklok



Text: Christine Leijd

Jag tycker om att tipsa främmande människor om hundkonsulten Carina Persson. Ju mer jag tänker på det desto mer njuter jag av tanken. Vi kommer ofta i kontakt med personer som endera behöver omplacera, men sedan ändrar sig efter att ha fått sin hund bedömd av Carina och tipsad om rätt verktyg för att lyckas ha kvar sin hund.. eller de som vill ha en till hund för att de inte lyckats med den första... så många av dessa personer återkopplar till mig, trots att det är Carina som gör jobbet, och tackar mig för tipset.

Här är den senaste, en kvinna som hade tvingats omplacera sin lilla hund Hugo hem till sin mamma, men nu kan ha honom hemma igen tack vare hundpsykologens mirakelösa ingripande.

Jag fick tillstånd att publicera hennes mail här:

Hej Christine!
 
Jag vet inte om du minns mig, jag var i kontakt med dig för att adoptera en hund (var intresserad av Tubbe) och vi kom fram till att det kanske inte skulle kunna funka med någon hund pga av att jag jobbar med min mamma som har lilla Hugo som inte fungerar med andra hundar.
Du rekomenderade mig att ringa Carina på hundklok, sagt och gjort, vi var där för två veckor sen med Hugo och vilken UPPLEVELSE!!!!

Carina var helt fantastisk på alla sätt och vis, dels att hon var duktig på sitt yrke och såg på en gång vad problemet var plus att hon var en otrolig djurvän och såg Hugo som en familjemedlem.
Jag fick en hel del tips och råd, vi har tränat stenhårt nu under dom här veckorna och Hugo är en HELT annan hund.

Igår vi förbi en pudel som stod och skällde som en galning innanför ett staket, Hugo gick förbi utan att bry sig överhuvudtaget. Jag blev så rörd att jag höll på att börja gråta!!!! :-)
Med hjälp av Carina och stenhård träning tror jag att Hugo är på god väg att bli en stabil och trygg hund.
 
För övrigt har jag fått min hund.. Hugo har nämligen flyttat hem till oss och är dagbarn hos min mamma.
Alla är nöjda och glada! :-)
 
Så tack för hjälpen och så kanske vi hörs av i framtiden, lycka till med allt!
 
Hälsningar Katharina


Till er andra som fortfarande går med problem och ibland har ont i magen när ni ska rasta er hund, eller som bara vill starta våren med en rolig träning, kan jag varmt rekommendera Carina, hon har företaget HUNDKLOK och nås på tel 0736-12 67 66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0