Snart stänger vi intaget av nya hundar fram till januari

Text: Christine Leijd
Vi har några hundar på väntelista just nu. Dock kommer vi försöka avrunda och avsiktligt ta in de hundar vi tror röner störst intresse och som vi anser vara lätt omplacerade. Anledningen är att jag och min fästman kommer att flytta till en ny adress i Hammarby sjöstad och jag behöver både innan och efter flytten ha gott om tid för att flytta, packa upp och ned, inreda, och skola in hundarna i deras nya hem. Jag kommer ta ut mycket ledighet bara för att i lugn och ro låta mina egna hundar bekanta sig med sin nya omgivning.
Från ca 25 november till 10 januari kommer vi behöva ha vårt vinteruppehåll då även alla storhelger kommer där emellan. Under den perioden kommer dock uppföljning av hundar, omplacering av aktuella hundar och löpande kontakt med befintliga hundägare att ske. Intag och presentation av nya hundar finns det dessvärre ej tid för. Men för att tiden ska räcka till strax efter flytten behövs ett uppehåll då jag i dagsläget har telefontid 15 timmar i veckan samt besvarar epost och uppdaterar hemsida. Så ju färre hundar vi ansvarar för, desto mindre är det att göra. Eftersom all min fritid går åt Hittehund har jag annars ingen tid för en flytt... :)
Vi flyttar till en jättetrevlig adress med hela Nackareservatet i närheten att ströva i, och jag ska försöka att hinna med en re-design av hemsidan under den lite lugnare tiden. Det har varit en rätt intensiv sommar och höst med stort engagemang och mycket tid inom Hittehund för min del. Min äldsta hund Sascha 12 år, har precis börjat återhämta sig från en magkatarr hon ärvde från min egen stress, vilket har gjort att jag behövt trappa ned en smula. Men vi flyttar till en plats vi kommer att trivas på, med mycket vatten och sjöfåglar i vår närhet. Det ligger en egen liten hamnbassäng precis utanför porten och det ger en oas av lugn och ro att kunna mata sjöfåglar vid vattnet utanför huset och den lugna omgivningen.
Sascha har precis varit hos sin hundfysioterapeut och fått ryggen genomgången, till veterinären för en omfattande seniorkontroll och behandling av sin magkatarr. I vinter kommer hon bli Sjöstadens vackraste seniorhund. Vi promenerar mycket i området och många stannar upp för att klappa och klia henne, precis som det skall vara. Mina älskade seniorhundar behöver också sin del av min tid... vilket jag vet att ni förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0