Hembesök hos Hittehund´s Coffi

Text och bild: Diana Lockner
Hittehunds trevlige seniorhund Coffi bor numera på Alnön, ett par stenkast från mitt barndomshem. Jag passade på att träffa honom och hans matte när jag i helgen besökte ön.
Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli någon träff med så kort varsel, men det var inget problem för Ninna, så tidig Söndagsmorgon tog vi en hundpromenad tillsammans.
Jag hade med mitt yrväder, unghunden Lakke. Coffi kan tycka att "fladdriga" hundar är jobbiga, men Lakke fick genast "godkänt", Coffi verkade tycka att han var en trevlig promenadkompis!
Efter flera dagars -20 , var den här dagen mild och behaglig som tur var. Coffi har dragits med en lunginflammation och var nu i slutfasen av sin medicinering. Han har blivit lite rund om magen, då han endast fått korta promenader under sin sjukdomsperiod, men det kommer att rätta till sig.
Klädd i täcke för säkerhets skull, såg han förvånadsvärt pigg ut när han travade på med spänstiga steg och viftande svans. Det som slog mej vid mötet med Coffi och hans matte Ninna, var, hur bra de kändes ihop. Ni vet den där magkänslan som säger -det här är rätt! De utstrålade team!  Blickarna, småpratet med Coffi, omtanken, samförståndet!
Det ska bli trevligt att träffa det här paret igen, för det ska vi, nästa gång jag besöker ön!
Just nu söker en annan pigg seniorsoftis hem genom Hittehund. Han heter Kellogg och finns på vår hemsida www.hittehund.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0